غریبه

غریبه

نسزين بهجتي

روز اول مهر

 

 

 


( نسرین بهجتی )
نگاره: ‏خدایا بلوچستان را تاب نده
خانه ام سرش گیج می رود
دبستان کاهگلی من معلم چشم سیاه من 
سرش گیج می رود 
مادرم کنار تنور خالی از نان 
سرش گیج می رود
عروسک پنبه ای من سرش گیج می رود 
خدایا بلوچستان را تاب نده 
من از این بازی می ترسم
می ترسم ... می ترسم 

( نسرین بهجتی )‏

 

 

کودکی 50 ساله ام

و مادرم نیست که در روزاول مهر

مرا کشان کشان

با گریه های که آخرین قهقه بلند زندگیم بود

با روپوش آفتابی به دبستان ببرد

و سالها  بجای من جریمه هایم را 

یک خط درمیان

با خط کودکانه  بنویسد

کودکی 50 ساله ام

کاپیتانی با صد مدال و نام و نشان

که  بزرگترین افتخارش این است

 یک روز دلچسپ پائیزی

معلمش کنار تخته سیاه

به او  مهربان نگاه کرد و گفت

دختر سبزه نوبت توست

که گچ را از دفتر بیاوری

کودکی 50 ساله ام

و امروز میدانم که چرا حسنک

به وقت دمیدن خورشید به افق کوههای مغرب

همیشه دیر به خانه  می رسید

و همچنین می دانم

که امروز شنگول و منگول

گرگ پیر را فریب می دهند

نه گرگ شنگول و منگول را

و مادر حبه انگور گرگ را نمی راند

بلکه با گرگ نسکافه می خورد !

کودکی 50 ساله ام

و هیچ چیز صورت اصلی

مسئله را عوض نمی کند

من میخواهم با روپوش آفتابی

اول مهر به دبستان بروم

 

( نسرین بهجتی )

روز اول مهر

 

 

 


( نسرین بهجتی )
نگاره: ‏خدایا بلوچستان را تاب نده
خانه ام سرش گیج می رود
دبستان کاهگلی من معلم چشم سیاه من 
سرش گیج می رود 
مادرم کنار تنور خالی از نان 
سرش گیج می رود
عروسک پنبه ای من سرش گیج می رود 
خدایا بلوچستان را تاب نده 
من از این بازی می ترسم
می ترسم ... می ترسم 

( نسرین بهجتی )‏

 

 

کودکی 50 ساله ام

و مادرم نیست که در روزاول مهر

مرا کشان کشان

با گریه های که آخرین قهقه بلند زندگیم بود

با روپوش آفتابی به دبستان ببرد

و سالها  بجای من جریمه هایم را 

یک خط درمیان

با خط کودکانه  بنویسد

کودکی 50 ساله ام

کاپیتانی با صد مدال و نام و نشان

که  بزرگترین افتخارش این است

 یک روز دلچسپ پائیزی

معلمش کنار تخته سیاه

به او  مهربان نگاه کرد و گفت

دختر سبزه نوبت توست

که گچ را از دفتر بیاوری

کودکی 50 ساله ام

و امروز میدانم که چرا حسنک

به وقت دمیدن خورشید به افق کوههای مغرب

همیشه دیر به خانه  می رسید

و همچنین می دانم

که امروز شنگول و منگول

گرگ پیر را فریب می دهند

نه گرگ شنگول و منگول را

و مادر حبه انگور گرگ را نمی راند

بلکه با گرگ نسکافه می خورد !

کودکی 50 ساله ام

و هیچ چیز صورت اصلی

مسئله را عوض نمی کند

من میخواهم با روپوش آفتابی

اول مهر به دبستان بروم

 

( نسرین بهجتی )



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






Weblog Themes By Pichak

نويسندگان

لینک های مفید

درباره وبلاگ


مــزرعـه را.. ملـــخ هــا جــویــدنــد ! و مــا .. بــــرایِ کـلاغهــا “متـــرسک” سـاختــــیم ! و ایـن بــود ، شــروعِ جـــــهالــت …!

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 136
بازدید کل : 68404
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



ابزار پرش به بالا

كد موسيقي براي وبلاگ

  • قالب وبلاگ
  • راکت